Kontakta oss

Via app

Via vår app kan du komma i kontakt med oss för nedanstående ärenden. Du loggar in med BankID.

  • Sjukskrivningsärenden

  • Förnyelse av recept

  • Telefontid

  • Återbesök

  • Frågor om din vård

  • Synpunkter

Följa din remiss eller läsa din journal

1177.se kan du se status på din remiss under rubriken “Journaltjänster”. Du kan också ta del av din journal.


Telefon

08-502 37 400

måndag – torsdag 9–11 & 13–15
fredag 9–11

Öppettider i jul

27/12 9-12 & 13-14

29/12 9-11


FAX

08-502 37 499

(Alla handlingar skall avidentifieras och efterföljas med kontrollsamtal vid fax gällande patienter)


Besöksadress

Bromma Sjukhus
Follingbogatan 32, 168 62 Bromma


Öppettider

Bromma sjukhus är öppet kl 07.00 till 19.00 alla dagar. På helger är huvudentrén stängd men du kan komma in via entré B.


Presskontakt

VD Magnus Wadstein

Synpunkter på vården

Vår strävan och ambition är att ständigt förbättra oss. Vi är tacksamma för all återkoppling som du kan ge oss.

Kontakta oss

I första hand kontaktar du oss på Ledplastikcentrum när du vill lämna synpunkter på den vård du eller en närstående har fått, eller om du tycker att det har skett något felaktigt. Dina synpunkter kan till exempel gälla behandlingen, bemötande och tillgänglighet. Vi tar gärna emot idéer och förslag på hur vi kan förbättra oss.

Anmäla en vårdskada - LÖF

Om du drabbas av en skada i samband med hälso- och sjukvård kan du ha rätt till ekonomisk ersättning enligt patientskadelagen via LÖF - landstingens ömsesidiga försäkringsbolag, där du som patient är automatisk försäkrad genom din vårdgivare. 

För den som har sökt vård hos oss via sitt försäkringsbolag har Ledplastikcentrum en privat försäkring. Vänligen kontakta Ledplastikcentrum för att anmäla en skada.

Läkemedelsförsäkringen

Om du har blivit skadad av ett läkemedel kan du vända dig till läkemedelsförsäkringen för att ansöka om ersättning.

Gå till Läkemedelsförsäkringen →

Patientnämnden

Du som har remitterats till oss via regionsfinansierad vård kan vända dig till patientnämnden om du behöver stöd för att föra fram dina synpunkter och klagomål. Patientnämnden är en fristående och opartisk instans som kan hjälpa dig att berätta för oss vad du har varit med om, samt hjälpa dig att få information om dina rättigheter som patient. Att kontakta patientnämnden är kostnadsfritt. Läs med om Patientnämnden på 1177.

IVO (Inspektion för vård och omsorg)

Inspektionen för vård och omsorg, IVO, är en tillsynsmyndighet som granskar vården så att befolkningen får en vård och omsorg som är säker, håller en god kvalitet och drivs enligt lagar och föreskrifter. 

IVO utreder inte alla typer av synpunkter och klagomål. De ska utreda anmälningar om allvarliga händelser inom vården. Det kan vara händelser som har gjort att du som patient har fått en permanent skada eller du har fått utökat vårdbehov. Det kan också vara händelser där en patient har avlidit. Läs mer om IVO här.

Innan du går vidare och anmäler ett klagomål till IVO ska du först kontakt den vårdgivare som undersökt eller behandlat dig.

Rättelse eller förstöring av journal

Om du upptäcker felaktigheter i din journal ska du i första hand kontakta den mottagning där du har fått vård och behandling för att få den rättad. Du har alltid rätt att få inskrivet i din journal att du en avvikande uppfattning om något som står där. Om du inte tycker detta är tillräckligt och önskar få hela eller delar av din journal förstörd ska du vända dig till IVO.